Neuronauka daje dodatna objašnjenja

 

U adolescenciji dolazi do velikih promena u neurološkim strukturama koje još uvek nisu u potpunosti razvijene i koje sazrevaju tokom ovog perioda.

Deo mozga koji se zove prefrontalni korteks se razvija poslednji. Njegove funkcije između ostalog obuhvataju: kontrolu impulsa, inhibiciju neprimerenog ponašanja, iniciranje primerenog ponašanja, organizaciju različitih stvari, formiranje strategije i planiranje ponašanja, postavljanje prioritetnih zadataka i ciljeva, donošenje odluka, itd., i predstavljaju osnovne komponente našeg svakodnevnog života. Sve ovo obezbeđuje veštine koje su nam potrebne da normalno funkcionišemo u kompleksnom svetu.

Tinejdžeri su skloni da donose pogrešne zaključke o tuđim emocijama, ulaze u rizične situacije, teže im je da razmisle pre nego što nešto urade, potrebno im je više vremena da razmisle pre nego što donesu ispravne odluke, da se zaustave kada započnu nešto, da naprave ispravan izbor između bezbednih i rizičnih mogućnosti, reaguju burno i emotivno i na njihovo ponašanje često utiče prisustvo vršnjaka.

Dobra vest je da je to sve potpuno normalno i da prolazi vremenom kako mozak sazreva. Važno je kako roditelji reaguju na ponašanje tinejdžera u ovoj fazi razvoja. Prvo treba da shvate da pored fizičkih promena kroz koje prolazi njihovo dete, dolazi i do velikih emocionalnih promena odnosno emocionalnog sazrevanja i da na ponašanje tinejdžera treba reaguju promišljeno i pažljivo kako bi izbegli bespotrebne rasprave i svađe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: